Lite motvind

Det har hunnit hända mycket sen sist jag skrev.

I torsdags rasade hela min värld ihop lite tillfälligt. Jag fick reda på att Bemanningsenheten, där jag jobbar, ska läggas ner, detta innebär nu en massa krångel för mig. Jag kommer inte att få någon havandeskapspenning och från imorgon står jag arbetslös! Så jag pratade med Försäkringskassan i fredags och för att få tillgodoräkna mig det jag jobbat måste jag anmäla mig på Arbetsförmedlingen! Sagt och gjort, igår gick jag dit. Va rätt nervös för att jag skulle få någon tjurig gammal gubbe till handläggare som skulle tvinga mig att söka massa jobb och skicka iväg mig på både det ena o det andra. Men jag fick träffa en jättetrevlig kvinna som var väl förstående med situationen och vi bestämde att vi inte skulle lägga ner för mycket energi på det hela utan jag får vara inskriven och så kommer jag avaktualiseras i november. Perfekt! Hon sa att hon inte kommer att skicka iväg mig på varken det ena eller det andra. Det vore ju min mardröm. Det är ju ändå ingen som vill anställa mig nu! Så nu hoppas jag att allt löser sig!

Efter att jag varit på arbetsförmedlingen tog vi en fika på stan och sen ville Henrik åka till Rosariet och testa sitt nya objektiv. Det var inte bara blommor som fastnade på bild.


v.29 (28+6)

Idag var vi på möte på Familjerätten, vi skulle skriva på papper på att Henrik är pappa till barnet och att vi ska ha gemensam vårdnad. Så himla fjantigt! Vi fick skriva på en massa papper och sen va det tvunget att vara med två vittnen också som skulle se när Henrik skrev på pappret. Det kändes som himla fjantigt. Men nu är det iaf gjort. Det är nog bättre att gifta sig innan nästa barn kommer ;)

Livet rullar på iaf, idag går vi in i vecka 30! Veckorna går av bara farten. Det är 76 dagar kvar till beräknad förlossning! Det känns som att det mest är under kontroll. På lördag ska vi till Ullared och förhoppningsvis handla allt det sista som behövs till Lilla P. Jag är iaf taggad till tänderna! Det ska bli så himla roligt, som jag längtat! Hoppas bara att fogarna inte bråkar för mycket med tanke på att det kommer bli en ganska lång dag.

Jag har beställt lite fint till nya lägenheten också! :) Vill att det ska vara oktober nu! Men först lördag och Ullared!



Bilder lånade från jotex.se

Kommentarer
Postat av: Karin Sundqvist

Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa ! Ni har så mycket roligt att se fram emot, flytt o bebis. Magen är jättefin ! Kramar från Dalum

2010-08-31 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0