Dan före dan före dopparedan!

Elisas farfar ringde precis och berättade att dom gått och blivit förkylda där hemma. Tanken var att vi skulle åkt dit redan imorgon och sova över till julafton så att dom skulle få lite mer tid tillsammans med Elisa. Men nu blir det lite förändring i planeringen. Vi vill inte riskera att Elisa blir sjuk så därför åker vi dit på julaftons morgon istället och så är vi där på dan och sen åker vi till hennes mormor och morfar på eftermiddagen. Så nu får vi hoppas att det inte blir värre och så får dom hålla sig på lite avstånd.

I morses gick jag och Elisa upp vid halv åtta och så spenderade vi morgonen i soffan. Strax efter nio kom pappa upp och vid tio var jag ganska trött så Elisa och pappa fick fortsätta mysa själva och så gick jag o la mig. Det är skönt att kunna göra så, har Elisa bara lite mat i magen så klarar dom sig själva tills det är dags att äta igen. Jag var trött redan igår kväll och tänkte att vi skulle komma i säng tidigt så vid 22 gjorde vi oss iordning för sängen och jag ammade Elisa en sista gång i sängen. Men inte hjälpte det, Elisa ville så klart inte sova och vi somnade inte innan 00 som vanligt. Hon har sina pigga perioder och det spelar ingen roll om det är mitt i natten eller om det är under dagen. Är hon vaken så är hon vaken men jag kan säga att vara vaken mellan 03 och 05 inte alltid är så roligt. Varför sänder dom inget bra på tv mitt i natten? På helgerna kan man iofs ha tur och det kan gå någon film, men då har man antingen missat början av filmen eller så missar man slutet. Som tur är så går 2 timmar mitt i natten förvånansvärt fort får jag säga, jobbigast är faktiskt när man vaknar och inser att man måste gå upp, väl upp är det helt okej.

Elisa har idag provat sitt babygym och hon tyckte nog att det var lite roligt iaf. Kanske inte att ligga o titta på figurerna som hänger och dinglar utan mer att se vardagsrummet från en ny synvinkel. Men tids nog kanske katten och fjärilarna uppskattas.

Nu ropar Elisa, dags för mat!



Morgonmys i soffan.




Elisa provar babygymmet för första gången o ja, det var ganska så roligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0