Måndag 8 november

Idag är det en vecka kvar tills Lilla P är beräknad att komma! Från att ha varit 9 månader återstår det nu bara en vecka! I värsta fall 3, men vi hoppas att du vill komma ut till oss nästa vecka! Behöver ju inte vara exakt på dagen, du kan få någon extra dag på dig men inte mer! För nu har vi väntat så länge och vill se vem det är som gömt sig där inne!

Det är nog dags att börja varva ner nu och samla lite energi för man vet ju inte när det är dags riktigt. Men jag känner att jag inte riktigt haft någon ro i kroppen till att ligga i soffan hela dagarna utan jag har vilat en stund o sen har jag varit uppe och pillat och grejat lite. Finns ju fortf lite att gör här hemma. Plocka iordning lite här o var. I fredags fick jag ett ryck när Henrik var på jobbet. Jag fick för mig att jag skulle snygga till lite i barnrummet och satte själv upp två hyllor på väggen, det blev jättesnyggt! Men det var inte så omtyckt av min kära sambo, han tycker att jag borde ta det lugnt och så får han fixa sånt. Och ja, så här i efterhand var det väl inte det smartaste jag gjort. Det var mycket mer omständigt än vad jag trodde, glömmer allt för ofta att jag är stor o osmidig ;) Men jag blev så himla nöjd! Nu känns rummet genast mycket roligare!

Idag har vi en gapig katt hemma, hon går runt här o skriker och jag vet inte ritkgit vad hon vill. Vi har ju börjat sova med stängd dörr till sovrummet nu för att dom ska vänja sig och det har inte varit några större problem. I morses när Henrik gick till jobbet tänkte jag va lite snäll och ha öppet in till sovrummet så dom kunde få mysa med mig i sängen och sova några timmar till. Men Majsan tyckte sanrt att det var dags att gå upp, inte kan man sova bort hela dagen! Men jag kunde iaf slumra lite mellan skriken och en sak är säker, imorgon kommer dörren vara stängd! Förstår inte varför hon vill att vi ska gå upp på mornarna, när vi väl är uppe skiter hon ju i oss ändå!

Nej nu ska jag krypa ner i soffan och kika på lite serier och verkligen gå in för att inte göra ett smack idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0