Premiär!

Idag var det dags för den första promenaden, men det tog allt lite tid innan vi kom ut. Först passade jag på att amma lilla Elisa innan jag o Henrik åt lite lunch. När vi krånglat på pluttan alla kläder blev hon ledsen och började smacka med munnen. Så det var inte mer än att ta av henne och sätta sig ner i fåtöljen. Det fick även bli ett blöjbyte innan vi klädde på henne igen. Och nej vi kom inte ut denna gången heller utan Elisa känner efter "hmm.. jag är nog fortf lite hungrig" så på det igen. Så efter två amningar o ett blöjbyte kom vi äntligen ut! Hon åt alltså två gånger på båda brösten inom loppet av två timmar, matglad!? Tur att vi inte har några tider att passa! Elisa somnade iaf gott sen när vi kom ut! Det var väldigt skönt att få komma ut lite, andas lite frisk luft och se lite annat.. Trots att underlaget inte är det bästa gick vagnen väldigt bra att köra. Trodde det skulle bli mycket besvärligare!

På morgonen hade vi även besök av BVC-sköterskan, hon informerade lite om vad som kommer att hända framöver med kontroller, sprutor, föräldraträffar osv. Eftersom att Elisa hade gått upp 70 g sist så tyckte hon inte att vi behövde väga henne idag, det hinner inte hända så mycket på två dagar. Utan vi fick en tid nere på BVC på måndag och då kommer hon att vägas. Känns som att vi kommer bo där nu framöver, det va en himla massa kontroller! Tur är att det ligger så nära, en kort promenad på 4-5 min.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0