Vår dotter!



Elisa Julia Pettersson
2010-11-19 23:53
3695 g, 52 cm


Min fölossningsberättelse:
Förlossningen gick bra men var något utdragen. Vattnet gick 00:20 natten till fredag, det va inte som jag hade tänkt mig utan snarare som på film, en stor flod. Vi fick åka in på fredag morgon för kontroll och blev inskrivna kl 07:49. Vi blev tilldelade ett rum där Elisa sedan föddes kl 23:53. Både jag och Henrik hade räknat med att få åka hem igen då värkarna inte var så starka men pga infektionsrisken som finns när vattnet gått fick vi bli kvar och som tur va hade vi tagit med oss BB-väskan ifall ifall. Det blev en lång dag, värkarna ville inte komma igång ordentligt och vid 14-tiden blev jag erbjuden akupunktur för att se om det kunde påskynda värkarbetet. Värkarna blev lite kraftigare men inte tillräckligt och vid 16-tiden fick jag värkstimulerande dropp. Värkarna blev nu kraftigare och kom tätare. Vid 18-tiden fick jag penicillin kopplat till droppet då det gått 18 timmar sedan vattnet gick. Vid 21-tiden var värkarna så kraftiga att jag ville ha EDA (ryggbedövning), det var som att komma till himmelriket! Jag hade möjlighet att vila och t.om. slumra lite trots att värkarna var många. Eftersom jag hade fått bedövningen passade dom på att öka droppet och kl 23.40 startade krystvärkarna och 13 min senare låg vår dotter på min mage och jag kände tårarna komma! Det var en underbar känsla och hon var det vackraste jag någonsin sett!


Kommentarer
Postat av: Rebecka Larsson

Åh jag blir alldeles varm ...! All lycka till dig, Henrik och lilla underbart vackra Elisa..!!

Kramar Rebecka

2010-11-22 @ 19:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0