En helg i september

I lördags var vi på inflyttningsfest i Göteborg! Det var jättetrevligt och kul att komma iväg lite och träffa lite folk. Känner att jag har blivit ganska isolerad det sista. Tur att min sambo är så underbar annars hade det nog blivit väldigt tråkigt här hemma. Det blir inte att man träffar lika mycket folk när man inte jobbar något utan jag går mest här hemma. Orken är inte den samma längre. Lördagen var iaf toppen. Vi åkte här ifrån strax innan 17 för att vara i Göteborg vid 19-tiden. Och var väl inte hemma igen förens efter 01 någon gång. Vi åkte hemåt när dom andra drog sig in mot stan för att svänga sina lurviga. Väl hemma var vi trötta båda två och när jag hade lagt mig kändes kroppen väldigt trött, som om jag avverkat ett marathon precis innan.

Gårdagen spenderades hemma, vi gick iväg på förmiddagen för att rösta. Och till eftermiddagskaffet slängde jag ihop en kladdkaka, mums! Kvällen spenderades framför tvn och den spännande valvakan. Lite spännande var det ju iaf. Lite cirkus blev det också. Tyckte det va så himla komiskt när dom filmade hos dom olika partierna så jublade nästan alltid alla varje gång reportrarna sa något i stil med att "SD har tagit sig in i riksdagen", det blev ju så himla fel men lite komiskt då alla är så stora motståndare och så detta jubel, för det skedde ju inte bara hos ett parti utan hos flera partier. Dålig timing! (Vad jag förstod det som så jublade dom över siffrorna som uppdaterades varje kvart)

Vi har dessutom konstaterat att vid nästa val kommer våran lilla bebbe nästan hunnit bli 4 år. Låter inte det lite smått tokigt i era öron!? Vi kommer ha en liten vild 4-åring hos oss då. Vi kommer ha en liten människa hos oss då som vi inte ens hunnit träffa än. Galet!

Sådär då har jag också kommenterat detta val som "skakat" Sverige! Nu är det bara att vänta och se vad som händer. Jag känner mig iaf nöjd med min gröna röst och det va kul att se att MP gjort ett väldigt bra val.




Babybox.se

Idag var vi på Babyproffsen en liten sväng och hämtade ut en Babybox. Den innehöll bla en blöjhink, blöjor, tvättmedel, babyolja och lite erbjudanden och rabatter. Köpte dessutom en liten, liten tub Purelan, bröstsalva och en rumptemp. En tub Purelan, 7g, kostade 69 kr! Bäst att det är en bra salva. Har iaf läst att den ska vara den bästa men man vet ju inte och med tanke på priset så köpte jag en liten tub. Skulle det visa sig att jag är i stort behov av det sen och att den är väldigt bra kan jag köpa en större tub då. Känns skönt att kunna bocka av det sista på listan. Nu ska jag bara köpa amningslinne till mig själv och ett par mysbyxor jag kan ha på BB. Känns skönt att ha allt färdigt nu, flytten närmar sig med stormsteg och med största sannolikhet blir det flytt andra helgen i oktober, vilket är väldigt snart! Om sisådär 3 veckor! Jag längtar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0