v.34

Nu har vi gått in i vecka 34! :) Och idag är det bara 47 dagar kvar till beräknad förlossning! Snart är du här! Men vi ska hinna med lite annat först bara. För nästa helg går flyttlasset till vår nya lägenhet, jag längtar så! Det ska bli så himla roligt.. Men jag ska ta det lugnt och bara titta på ;) Nej jag tänkte faktiskt ansvara för mat och fika till alla "flyttkarlar", lite nytta får jag försöka göra. Men det blir inga tunga lyft, vi kan ju inte riskera att Lilla P ska titta ut just då. Fast jag har faktiskt förberett BB-väskan lite, mest bara för att slippa springa o rota i alla flyttkartonger om något skulle hända. Men det är bäst för dig att du stannar kvar där inne ett tag till iaf ;) Vi har iaf börjat packa ner allt som vi inte använder dagligen och lever nu bland massa flyttkartonger. Eller jag ska inte ta åt mig äran. Det är faktiskt Henrik som packat det mesta, han är toppen! Stackarn får dra det stora lasset nu när jag inte kan hjälpa till lika mycket.


Flyttlådor så långt ögat kan nå..


-Jag förstår inte riktigt vad som händer, men alla lådor är väldigt roliga!


Jag har förälskat mig i ett par lampor på Clas Ohlsons som skulle passa perfekt i det nya vardagsrummet, jag har kikat på några liknande lampor men tyckt att dom varit så dyra så blev glad när jag såg dessa för 179 kr.




Clas Ohlsons


Igår var jag dessutom ute och körde lite bil, hade några ärenden att uträtta men det var nästan så jag vända i första rondellen. Det var ett tag sen jag körde sist och ja, magen har väl växt en del, så det var sista gången jag körde bil innan Lilla P tittat ut iaf. Smärtsamt och mycket obehagligt, kan säga att jag sitter mycket bättre i passagerarsätet. Har problem med att det trycker mycket under revbenen och det kan göra riktigt ont ibland men mest känns det obehagligt. Så nu får Henrik vara min chaufför eller så får jag förlita mig på bussarna.

Denna veckan är lugn, lugnet före stormen kanske. Nästa vecka ska vi på kurs i andning och avslappning på måndagen och jag ska till försäkringskassan på infoträff på tisdagen. På torsdag nästa vecka ska vi på den andra föräldraträffen och på fredagen får vi nycklarna till lägenheten och vi åker nog dit redan då med ett litet lass. Vi får sätta upp lite lampor så vi har lite lyse sen när mina föräldrar kommer på kvällen med soffan. Sen kommer vi flytta hela den helgen!

Vi var ju på föräldraträff förra veckan och det var faktiskt riktigt kul. Det var par i våran ålder, kanske snäppet lite äldre, jag tror att jag var yngst iaf. Vi gick igenom fölossningen, vad som är bra att tänka på osv och vad det finns för smärtlindring. Sen fick vi lite andra tips och råd, vad som är bra att tänka på för att "vårda" relationen mm. Killarna fick gå iväg och hade en liten pappagrupp med en 4-barnspappa. Och vi tjejer fick också möjlighet att prata om lite annat. Vi hade väldigt roligt och det var en härlig grupp med blivande föräldrar, inte alls stelt och tråkigt som man hade kunnat tänka sig. På torsdag nästa vecka ska vi prata lite mer om vad som händer efter förlossningen och första tiden hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0