Bebiscafé på bibblan

Igår var vi på bibliotekets bebiscafé tillsammans med Maria och Arvid. Det började klockan 11 och vi var båda lite sena. Inte så att vi kom försent men vi hade bestämt att vi skulle träffas en kvart innan och det lyckades vi inte hålla. Det är verkligen jättesvårt att passa tider nu för tiden! Även om man är ute i god tid!

På biblioteket var det massa andra barn i lite blandade åldrar. Våra var nog minst sedan fanns det dom som satt, kröp och även gick lite. En liten sagostund med bla böckerna Knacka på och Lilla Monsterboken. Det är nog två böcker som kommer finnas bland Elisas böcker sen. Lite ramsor och en kopp kaffe blev det också och sen avslutades det med lite bok- och filmtips för oss föräldrar. Vi hade jätteroligt och jag tror att Elisa uppskattade det även om hon är lite för liten för att hänga med i böckerna. Tyvärr är det bara 4 träffar på våren och detta var den tredje så det är bara en gång kvar. Tråkigt tycker både jag och Maria. Vi hoppas på en ny omgång till hösten men roligast hade ju varit om dom hade kunnat fortsätta med detta varannan tisdag hela året! När jag var liten fanns det sagostund på biblioteket men det finns tyvärr inte kvar, jag som hade sett fram emot att gå på det med Elisa. Tyvärr tror jag att vi missar nästa gång, det är nämligen dagen efter Elisa fått sin vaccination. Vet inte om hon kommer reagera som förra gången men det är väl ganska troligt.





Efter bibblan blev det en liten sväng på stan. Köpte en mössa till Elisa, en tunn som hon kan ha när det är varmt och som matchar hennes nya fleecejacka! Vi följde sedan med Maria och Arvid hem, hon fixade lite mat och småttningarna busade och hade roligt. Henrik åkte iväg till jobbet för möte och jag och Elisa blev kvar. Dom små behövde sova så vi klädde på oss och gick ut, när vi bara kommit en liten bit så börja det regna och vi fick vända hem igen. Vi hoppas på bättre väder på fredag när dom kommer hit!

Vi hade jätteroligt igår!

Elisa blev som vanligt ledsen när vi nattade henne igår så jag tog upp henne och så läste jag en saga för henne och sen gick det bättre. Funderar på om hon kanske är lite för uppvarvad när hon ska sova, även om hon är trött. Så nu ska vi s om vi kan ge henne gröten lite tidigare och sen fösöka varva ner lite innan vi lägger henne. Värt ett försök iaf! Idag vaknade hon kl 06.10, hon fick lite ersättning och sen tänkte jag att vi skulle sova en stund till och ja, 20 min fick jag äl sova och sen fick det räcka tyckte Elisa. Så vi har busat och jag har ätit frukost. Elisa sover nu igen och jag ska gå och väcka Henrik. Vi ska väl packa iordning lite och sen när Elisa vaknar får hon lite mat innan vi åker till farfar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Naaw, vilken himla fin bild. <3

2011-04-06 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0