En "liten" shoppingrunda

Igår var jag och Elisa på en liten shoppingrunda med Maria och Arvid. Eller liten och liten, vi möttes upp strax efter 16 och var väl hemma strax innan 19.30. Och några kassar hade vi med oss hem. Handlade såklart mest till Elisa, det är ju så roligt! Blev lite fint i nästa storlek som kommer vara fint till sommaren! Var på jakt efter några enklare skor som hon kan ha nu men hittade inga denna gången heller. Hon behöver ju ha något på fötterna nu när hon mest bara har jacka på sig. Provade några på henne men dom satt inte alls bra. Hade velat ha några som är lite mer som strumpor. Får leta vidare! Annars hade dom många söta sommarskor på HM men dom är för öppna nu, men till sommaren kan jag tänka mig att köpa några sen.

Det blev en sväng i affärerna och plånboken blev några hundralappar fattigare, fick även med mig ett par skosnören hem (till mina nya skor) och en liten vit canvastavla som jag ska trycka Elisas fötter på. När vi kände oss klara gick vi till Ikea för att fika, men vi va ju faktiskt hungriga så det blev varsin kycklingsallad. Elisa och Arvid satt i varsin barnstol, så söta! Arvid satt och skrattade åt Elisa och hon pratade på som bara den. Blev även endel högljuda tjut. Så söta ihop! Sen pekade Maria på en klocka som visad 18.50 och undrade om den verkligen gick rätt!? O ja, det gjorde den ju, tiden hade verkligen sprungit iväg! Så är det när man har roligt! Och det var precis vad vi hade! Fick med mig lite plastskålar och skedar till Elisa och även några haklappar innan vi packade in oss i våra bilar och åkte hem.

Vi hade en jätterolig eftermiddag/kväll igår! Och våra små var nöjda hela tiden, lite gnäll såklart men ingen fara alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0