Fullspäckat schema

Tiden rusar iväg och vi har haft ett fullspäckat schema.
I fredags kväll kom mormor och morfar hit. Vi skulle precis natta Elisa när dom kom. Elisa blev ledsen när hon såg dom, det var ungefär tre veckor sedan vi såg sits och dessutom var hon trött. Så det blev skrikigt och efter några försök till nattning gav vi upp och så fick hon vara uppe en stund till. När vi försökte igen blev det lite mer skrik innan hon lyckades somna. Tyvärr har det fortsatt så dom andra kvällarna också. Hon är trött men blir sedan ledsen när vi lagt henne. Sedan stökas det runt massor i sängen och tillslut är hon pigg och vi får plocka upp henne. Oftast hjälper det att bara sitta uppe med henne en stund och så går det bättre nästa gång vi lägger henne. Vi får hoppas att detta inte håller i sig allt för länge utan att det vänder snart igen. Vi som hade så bra kvällsrutiner. Men alla rutiner har det ju blivt lite si och så med under helgen. Hon behöver sova två timmar i sträck på förmiddagen och en timme två gånger på eftermiddagen. Rutinerna är viktiga men inte alltid så lätta att hålla. Till helgen åker vi hem till mormor och morfar och då kommer dom väl rubbas lite igen.

Helgen har i alla fall varit toppen! I lördags var jag och Maria (Arvids mamma) iväg på Bytardag. Bara massa barnkläder och leksaker. Fyndade massor! Var ute efter en vårjacka först och främst. Elisa har fått en jättefin av mormor men den är i storlek 74 så den är fortfarande väldigt stor. Men nu fick jag tag på en röd fleecejacka med rosa blommor, för 25 kr! Toppen ju! Sedan blev det även en höst/vinterjacka som jag hoppas ska passa sen. Även den jättefin, beige manchester med lite brodyr på. Hon behöver ju inte bara ha overall på sig till vintern. Kan ju vara bra med en jacka om man inte ska vara ute så mycket. Det blev även ett par gummistövlar, 2 solhattar, en pyjamas, fem par byxor, tre klänningar, tre bodys och två tröjor. Allt detta för 320 kr. Jättenöjd är jag verkligen!

Det hanns även med en sväng till IKEA i lördags. Blev lite lådor till Elisas nya förvaringsmöbel. Vi har köpt en förvaringsmöbel med plastbackar, även den begagnad. Har kikat på en sån innan och tänkte köpa en träfärgad och måla röd men så hittade jag en rödmålad begagnad. Toppen! Behövde bara köpa lite nya plastbackar till den. Nu i veckan ska vi även iväg och köpa en gåstol till Elisa, även den begagnad! Begagnat is the shit! Finns ju massa fint man kan få tag på till en billig peng. Allt som har med barn att göra är ju jättedyrt! Från IKEA fick vi även med oss en spegel hem som ska upp i hallen och lite annat smått och gott.

Igår sydde jag och mamma en gardin till toaletten av det fina fjärilstyget jag beställde från Jotex för ett tag sen. Det blev även ett litet drapperi till förvaringen under handfatet. Både jag och Elisa var helt slut när dom åkt hem. Henrik har jobbat hela helgen och när han kom hem blev det lite mat och sen gick vi och la oss ganska tidigt.

Idag har jag stått i köket halva dagen och gjort massa puréer till Elisa. Broccoli och potatis, rotfrukter (potatis, morot och palsternacka) samt majs och potatis. Så nu finns det massa i frysen och ska väl räcka ett tag framöver. Ska se om jag kan göra lite puré av jordärtskocka och sötpotatis sen. Denna veckan är Henrik ledig, vi har en hel del inplanerat faktiskt. Imorgon ska vi iväg till biblioteket med Maria och Arvid. Dom har Babycafé med lite sagostund för bebisarna och boktips till föräldrarna. Ska bli spännande! Efter det följer vi med Maria och Arvid hem för lite mer bus. På onsdag åker vi hem till farfar, på vägen hämtar vi Elisas gåstol. Vi ska försöka städa ur bilen och byta till sommardäck. På torsdag blir det babysim igen, ser vi framemot! På fredag blir det lite bus för Elisa och Arvid igen och på lördag förmiddag åker vi till mormor och morfar. Under veckan ska även jag hinna med att fylla år!

Nej, nu får det räcka. Blev ett tråkigt inlägg med massa text och inga bilder. Ska lägga upp lite bilder under veckan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det blev inte alls ett tråkigt inlägg.. :)

Vad roligt med en gåstol! Det kommer lilla E tycka om tror jag.



Vad kul att du kunde fynda så mycket! :D

Hur blev garderoben förresten?



Trots att det är fullt upp så får du försöka vila och ta det varsamt dina sista dagar om ganska ung.. ;)

Puuuuss

2011-04-05 @ 20:51:02
Postat av: Emelie

Det blev inte alls ett tråkigt inlägg.. :)

Vad roligt med en gåstol! Det kommer lilla E tycka om tror jag.



Vad kul att du kunde fynda så mycket! :D

Hur blev garderoben förresten?



Trots att det är fullt upp så får du försöka vila och ta det varsamt dina sista dagar om ganska ung.. ;)

Puuuuss

2011-04-05 @ 20:51:37
Postat av: Emelie

Det blev inte alls ett tråkigt inlägg.. :)

Vad roligt med en gåstol! Det kommer lilla E tycka om tror jag.



Vad kul att du kunde fynda så mycket! :D

Hur blev garderoben förresten?



Trots att det är fullt upp så får du försöka vila och ta det varsamt dina sista dagar om ganska ung.. ;)

Puuuuss

2011-04-05 @ 20:51:56
Postat av: Emelie

Ojoj, jag slant på den där lilla knappen där.. ;)

2011-04-05 @ 20:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0