Natt nr 2

Denna natt har gått lika bra den. Vi nattade Elisa efter att hon ätit vid 21-tiden. Nu hade vi dessutom igång babyvakten så jag slapp sitta utanför på golvet och lyssna. Fast jag sprang så klart o lyssnade iaf, tänk om den inte fungerade!? Jag och Henrik satt och reagerade på minsta lilla ljud hela kvällen.
Hon vaknade till och åt när vi skulle gå och lägga oss. Dock var hon trött och somnade ifrån flaskan så hon fick inte i sig så mycket. Sedan sov hon tills klockan 03, då var vi uppe och åt men var tillbaka i säng redan efter en kvart. När hon sedan vaknade till nästa gång gick jag upp men slogs då av att Henrik låg och sov i sängen vilket betydde att klockan inte ens var sex. Inte kan hon vara hungrig igen? Nej jag stoppade in nappen och la henne till rätta (hon snurrar runt väldigt på nätterna och ligger som Pippi med fötterna på kudden ibland) och sen sov vi till halv 9. Skönt! För andra morgonen i rad känner jag mig utvilad när jag vaknar och det utan att Henrik tagit henne på morgonen. I love it!


Myspys


Pratat med vår sköterska på BVC också då det var något gult med i Elisas kräks igår. Men hon sa att det troligtvis inte var någon fara utan att det kan varit lite galla, kan tydligen bli så om magen varit tom. Så det följde väl med upp när Elisa hade ätit så hon sa att det inte var något att oroa sig över. Men vi skulle ändå vara observanta på om det kommer ofta för det är inte så bra, då måste det kollas upp. Men det var bara en gång igår och idag har jag inte sett något.

Tanken var att vi skulle gått till Öppna Förskolan idag, men Elisa har varit supergnällig så jag kände inte riktigt för att gå dit med gnällmajan. Men det kanske hade gjort susen!? Inget har varit roligt utan hon har tröttnat efter bara någon minut. Men något som funkade en stund var iaf filmen Bilar, hon satt i sin babysitter och kikade på alla bilar i massa fina färger. Det gillade hon. Så där satt vi tills det var dags för mat och nu sover hon äntligen.


Bus i babysittern




Kommentarer
Postat av: Sofie

Hallå busunge! :)

2011-02-09 @ 15:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0