Raindrop Technique

Även kallat Regndroppsterapi eller Regndropps massage var överraskningen som min underbara Hernik hade till mig. Vi gav oss iväg hemifrån strax efter halv sju och åkte iväg mot Taberg. Väl där åkte vi till ett villaområde och stannade utanför ett rött hus. Hmm. Vad skulle hända nu!? Vi ringde på och det öpnnade en kvinna i vita kläder och det vi möttes av en doft av örter. Och jag fick berättat för mig att jag skulle få massage. Och inte vilken massage som helst utan Raindrop Technique. Den bygger på nio eteriska oljor - Valor, Oregano, Timjan, Vintergröna, Basilika, Cypress, Mejram, Pepparmint och Aroma Siez. Här kan du läsa mer om Regndoppsterapi.


Först masseras oljorna in en och en på fötterna. Efter det droppas oljorna på ryggen, en och en, och med lätt beröring masseras dom in i huden. Massafen består av olika rörelser för dom olika oljorna då dom verkar på olika ställen. Ryggen blir alldeles varm. Sedan får man ett par varma handdukar på ryggen och det känns skönt nästintill ont på samma gång. Med hjälp av sina händer trycker hon på olika ställen på handdukarna. När värmen sedan börjar avta avslutas behandlingen med en massage av rygg, nacke och axlar. Ovanligt men väldigt skönt! Behandlingen tog 75 minuter! Tyvärr är den fortfarande ganska ovanlig så stöter du på den så tycker jag absolut att du ska prova!

Nu tycker Henrik att jag luktar som ett helt kryddskåp och jag kan väl instämma, men jag känner mig väldigt avslappnad och Elisa är Henriks hela natten!

Tack älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0