Salong Karlsson/Pettersson

Dagen har gått i skönhetens tecken eller nåt.. Det började med att jag gick ner till affären för att hämta ut ett paket med lite kläder och så passade jag på att köpa lite färg till ljusa slingor. Dom mesta av kläderna passade men en jacka som jag hittade på rean och en topp åker tillbaka tyvärr. Huvudsaken var ju att min klänning och Henriks skjorta passade och var snygga! Kommer bli jättebra tror jag!


Henrik behövde klippas lite då hans hår blivit väldigt långt. Så jag klippte lite på sidorna och runt öronen så får han behålla längden uppe på huvudet så det går att fixa till med lite vax. Sedan var det min tur! Jag satte på mig den ursnygga mössan och började ta fram slingor fram och på sidorna och så fick Henrik avsluta där bak eftersom att jag inte såg. Sedan i med lite blekning och 40 min senare var det klart. Helt okej faktiskt! Skulle behövts många, många fler slingor. Men jag fegade lite. Det är inte fult alls, det är bara det att det inte syns så jättemycket. Men håret har fått lite mer liv. Fick ett presentkort på klippning och färg i julklapp men tänker faktiskt spara det till våren/sommare. Roligare att göra sig snygg i håret då. Så deth är får duga tills vidare. Kanske gör lite mer slingor om ett tag. Får se, trivs väldigt bra i lite mörkare. Har varit mörk dom senaste åren med nåt undantag för ljust någon gång. Men det har alltid slutat med att det blivit mörkt igen efter några månader. Så får se vad jag hittar på till sommaren..

Elisa är forsatt lite hängig faktiskt och sover väldigt mycket. Men det är absolut på bättringsvägen. Hon fick ett trevligt paket med posten idag. Det innehöll två jättefina pekböcker från Goboken samt en skallra och en bok till mamma och pappa om bebisens utveckling. Den ena pekboken var av tyg och innehöll både prasslande sidor och lite "luckor" där djur gömde sig bakom. Den andra var en riktig pekbok i kartong om en liten pojke vid namn Wille. Sidorna hade olika ytor, upphöjda mönster och lena delar. Jättefin! Med i boken på varje sida fanns även en skallra som såg ut som en röd katt och en sådan fick hon också. Lite rolig idé tycker jag!
Goboken är en bokklubb för små barn, från 0-6 år. Man får hem paket med böcker som passar just ens eget barn. Man behöver inte köpa varje paket utan kan avbeställa. Man får veta innan vilka böcker som kommer nästa gång så då kan man välja själv vad man vill ha och inte vill ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0