Helgen

Nu gör jag ett nytt försök! Har påbörjat bloggandet ett flertal gånger men alltid är det något som kommer emellan! Elisa har nu hunnit bli 11 veckor! Till helgen blir hon 3 månader och på själva 3-månadersdagen blir det "dopgenrep". Då ska Elisas kompis Tuva döpas så då får vi se hur Elisa klarar av att sitta tyst i kyrkan. Spännande!

Helgen har varit lugn. Henrik har varit ledig och ska faktiskt vara ledig tills fredag eftermiddag då han börjar jobba igen. Skönt!
I lördags kväll kikade vi lite på Melodifestivalen och det tyckte Elisa var kul. Musik och massa blinkande ljus! Eftersom att Henrik är ledig ville han ta Elisa natten till igår och natten till idag så att jag kunde få sova. Nu är ju inte nätterna riktigt lika krävande, hon sover ju duktigt och matningen tar max 15 min. Sen blir det några nappinstoppningar framåt morgonkvisten. Men jag har väl inte sovit så mycket bättre trots att jag varit "ledig". Vaknar ju varje gång ändå. Men lite skönt att slippa gå upp och bäst på morgonen när dom gått upp och jag kunnat ligga kvar och sova i lugn och ro. Det har varit skönt!

Igår tog vi en sväng in till stan och njöt av solen. Blev en liten promenad och sedan mötte vi upp familjen Svensson och gick hem till dom och fikade. Jättetrevligt! Deras Melinda är en riktigt charmerande liten tjej och hon tyckte det var jätteroligt att titta på Elisa och pratade massor. Elisa var måttligt intresserad. Melindas leksaker var mycket roligare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0