Sov du lilla videung..

Igår kväll erbjöd sig min älskade sambo att ta Elisa i natt. Han har erbjudit sig tidigare och då har jag sagt nej men igår kväll kände jag att det vore skönt att sova en hel natt! Första hela natten på två och en halv månad! Bara för att Henrik tar henne så sover hon såklart från 23 till 06. Men jag vaknar givetvis när hon vaknar och funderar faktiskt på att gå upp, men tvingar mig själv att ligga kvar och sen ligger jag där och funderar; har han vaknat? ska han gå upp snart? ska jag gå upp istället? osv. Dom går i alla fall upp och jag ligger kvar vaken. Hör att micron är igång, hör hur hon skriker till lite och slumrar mellan varven och så vaknar jag till flera gånger och ser att dom inte kommit tillbaka. Ska jag gå upp och kika vad dom gör kanske? Nej såklart inte, Henrik klara detta själv så jag tvingar mig att ligga kvar i sängen. Tillslut kommer dom tillbaka och jag kan somna om igen och sova tills Elisa bestämmer sig för att gå upp igen och då hoppar jag glatt upp ur sängen.. Lite övning ger färdighet kanske!? Måste försöka släppa kontrollen lite. Fast det är absolut inte såhär på dagen, fast jag måste erkänna att jag går nog och kikar lite ändå. Men det märks ju inte lika tydligt som på natten. Jag har ju inga "ärenden" till vardagsrummet mitt i natten direkt.. Himla konstig känsla. Litar på Henrik till 110 %, vet att han klarar av att ta hand om Elisa själv men ändå kan man inte släppa kontrollen. Är nog inte ensam om att känna såhär tror jag, det tillhör nog mammarollen.

Något annat märkligt hände inatt också, känns som Elisa vuxit flera centimeter. När jag skulle klä på henne i morses fanns det inga byxor som passade! Alla byxor var för korta! Så nu har jag plockat undan dom och lagt fram byxor i strl 62 istället. Dom flesta är ju dock stora i midjan fortfarande men vissa passar faktiskt väldigt bra! :) Känns lite tråkigt att behöva plocka undan kläder som är för små samtidigt som det är jättekul att börja använda dom andra kläderna som bara legat och väntat. Vi får väl se om dom små byxorna kommer till användning sen av ev. småsyskon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0