Vikt, längd och sprutor

Idag var det dags för ett besök på BVC. Först lite vikt och längd och sedan var det dags för den första vaccinationen!

Elisa fick som vanligt massa fina komplimanger, vårat lilla charmtroll! Det har hunnit gå en hel månad sedan vi var där sist och Elisa har vuxit bra. Hon är nu 61,5 cm och väger 5820 gram. Det betyder att hon vuxit 2,5 cm och ökat i vikt med 690 gram. Inte konstigt att kläderna blivit för små!

Sedan kvarstod ju det hemska momentet som jag bävat för. Vaccinationssprutorna! Bara tanken på dessa sprutor och en jätteledsen Elisa gjorde att jag låg sömnlös inatt och inte somnade innan 01.30. Sent, speciellt när Elisa tycker att det är morgon 07.20! Åter till BVC, det var inte själva sprutan (som visade sig vara 2!) som jag va rädd för utan för Elisas reaktion. Men hon var så duktig! Hon blev såklart ledsen men vi kunde snabbt trösta henne och sedan var hon lugn. Så det var skönt! Hade föväntat mig en mycket kraftigare reaktion.

Elisa har sovit större delen av dagen. Vaknat till korta stunder och kikat runt lite för att sedan somna om igen. Gråten är väl inte så långt bort men det är ganska lätt att trösta henne. Har fått väcka henne för att försöka få i henne lite mat men hon är inte speciellt hungrig så det får bli lite men oftare istället. Lite lätt feber har hon nog för hon känns lite varm. Vi får väl se hur natten blir men hoppas att hon sover som vanligt och så hoppas vi att hon är pigg imorgon.

Hon ligger just nu och sover här hos mig i soffan, idag gör vi lite undantag. Annars brukar hon ligga och sova i sin säng vid den här tiden. Men nu vill jag ha lite mer koll på henne och sen måste jag försöka få i henne mat. Så lite smidigare och mycket mysigare! Men imorgon är det tillbaka till våra rutiner.



Mammas o pappas lilla hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0