8 veckor

Idag har det hunnit gå 8 veckor sedan Elisa bestämde sig för att titta ut. Tänk att det gått 8 veckor! Samtidgt känns det som om vi alltid har haft henne! Vad hade vi gjort utan henne? Kan inte tänka mig mitt liv utan henne nu, hon är vårat allt!

Jag har varit iväg på efterkontroll idag och gick igenom besiktningen ;) Skönt att veta att allt är som det ska.

Tyvärr har Elisa fått någon form av utslag på höger kind. Det är rödflammigt, lite knottrigt och täcker större delen av kinden. Det bara dök upp nu i eftermiddags, kom från ingestans! Har varit i kontakt med våran sköterska på BVC men hon sa att vi skulle avvakta under kvällen och skulle det bli värre får vi kontakta barnakuten. Vi får hoppas att det inte är något allvarligt, dom har ju så känslig hud så det är säkert någon reaktion på något. Hon verkar inte ha ont av det i alla fall, ingen feber och hon är precis som vanligt så vi får väl helt enkelt avvakta och se.

Ikväll skulle vi besökt Elisas kompis Tuva och hennes föräldrar, men lilla Tuva har gått o blivit förkyld. Så vi får ses en annan dag istället! Tuva är inte pigg och vi vill såklart inte att Elisa ska bli sjuk. Kan inte vara lätt att vara sjuk när man är så liten. Vi hoppas i alla fall att Tuva piggar på sig och så ser vi framemot att träffas en annan dag!

Planeringen inför dopet är i full gång. Vi ska åka hem till mina föräldrar nästa helg och träffa prästen. Jag har bestämt tema, dopfesten ska gå i rosa, vitt och fjärilar! Kommer bli jättefint tror jag. Jag har beställt massa papper, band, pärlor och dylikt för tillverkning av både dopkort och bordsdekoration. Jag beslutade mig för att göra dopkorten själv faktiskt, tänkte att det kunde vara lite extra roligt! Så idag har vi dessutom fotat Elisa så vi har en fin bild till inbjudningskorten! En hel del pillande blir det och det kommer nog ta sin tid så bäst att börja redan nu.

Igår lyckades vi också få till ett fint familjefoto! Så nu ska vi skicka in det till Borås Tidning, Falköpings Tidning och Jönköping Nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0