Pyssel

Den senaste tiden har bestått av massa pyssel! Dopkorten är klara och ska postas imorgon. När korten kommit fram kommer det upp bilder här i bloggen. Jag har klippt o klistrat och sytt rosetter bla och är jättenöjd med resultatet. Hoppas bara att alla förstår hur mycket arbete som ligger bakom så dom inte slängs direkt ;)

Det har även varit lite annat pyssel på gång, i helgen var vi hemma hos mormor och morfar och jag passade på att låna symaskinen och sydde två dreggellappar. Dripp, dropp säger det från Elisas underläpp nu för tiden. Ett gäng nyckelpigor har invaderat hennes rum och så har jag haft framme penseln och målat lite där inne också. Har även lite andra pysselidéer på lager. Vad har hänt? Jag som haft noll tålamod för sånt här innan har inte varit arg en enda gång! Lilltjejen har gett sin mamma massor med tålamod och jag tackar så mycket! Det är så roligt att sitta och pilla med sånt här ju!

I fredags kväll var vi hemma hos Elisas kompis Tuva och hennes föräldrar. Jättemysigt! Lilltjejen hade ju vuxit jättemycket! Dom är så söta när dom ligger bredvid varandra! Sen åkte vi hem till mormor och morfar i lördags eftermiddag. Elisa myste massor och fick ett par jättesöta jeans! Hon har snart vuxit i strl 62, iaf på byxor. Bodys i strl 62 är fortf jättestora. Elisa är inte så rund om magen så många av byxorna kommer trilla av men 56 är nästan för kort nu..
Igår var vi iväg och träffade prästen och pratade om dopet. Det kommer nog bli jättebra, speciellt nu när Rebecka lovat att sjunga också! Tusen tack söta du! :)
Vi hann även med en vända uppe på vinden innan vi åkte hem. Elisa har fått några av mina gamla leksaker och gosedjur! Nostalgi! Min söta favoritkanin har hon fått :) Så himla fin men sliten. Gosedjuren har fått en uppfräschning i tvättmaskinen idag och väntar nu på att Elisa ska bli större så dom blir lekta med.

Träffade en av mammorna från föräldragruppen idag, dom hade fått en jättesöt liten kille! På måndag nästa vecka ska föräldragruppen träffas igen första gången efter att alla fått barn! Ska bli så kul att få se alla bebisar! :)

Elisa har somnat i min famn nu, hon orkade inte vänta på pappa längre. Men jag fortsätter att vänta, han är nog snart hemma från jobbet och då blir det sängen för min och Elisas del.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Skall jag fortfarande ta med mig mönstret eller blev det bra det du gjorde själv??

2011-01-25 @ 09:08:15
URL: http://skruttanmelinda.blogg.se/
Postat av: Franssons

Va fina ni var lilla familjen i tidningen:)

2011-01-25 @ 20:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0