Tvåtusentio

2010 har varit ett helt fantastiskt år!

Det började med att vi tillsammans med vänner firade in det nya året på Munksjön. Sedan rullade vardagen på med jobb och skola och det började bli vår. Den 15 mars hände något fantastiskt som förändrade våra liv, det var då vi fick reda på att Lilla P växte inne i min mage. Det var en av dom bästa dagarna i våra liv, det året innehöll många underbara och helt fantastiska dagar. Att få se Lilla P på ultraljudet var en underbar upplevelse, att få se vem det var som gömde sig där inne även om det inte berättade allt.


Sommaren bjöd på massor av arbete och vi hade så roligt tillsammans på jobbet, det blir lite speciellt när halva personalstyrkan består av semestervikarier.
Under slutet av sommaren började vi kika efter en större bil, med tanke på att vi skulle ha med oss barnvagn och ganska så mycket mer packning när vi skulle åka ivåg (+ 2 katter om vi skulle vara borta länge) så insåg vi att det vore bättre med en kombi än den lilla Golfen. Älskade lilla vita bil, som vi har brummat i den, fick den av min underbara farfar men som tur är finns den kvar i familjen (förhoppningsvis ska bror min brumma runt i den snart! kom igen nu brorsan, se till att fixa det där körkortet nu! Allan vill ut o brumma!).

Magen växte och växte! Det var så himla roligt att se hur den bara blev större, tänk att det fanns ett liv där inne! En liten, liten människa som vi ska ta hand om och älska resten av våra liv. Vem va det som gömde sig där inne egentligen!? Jag trodde först att det skulle bli en pojk, sedan en flicka och sen en pojk igen o ja mot slutet trodde jag nog det skulle bli en liten flicka igen. Hösten kom och av en slump fick jag se att det fanns en större lägenhet ledig hos våran hyresvärd. Vi tänkte att titta kan man ju alltid göra och planen var väl att vi egentligen skulle bo kvar i våran lägenhet ett tag till. Men vilken fin lägenhet det var! Jag blev alldeles förälskad, den var helt perfekt! Här ville jag bo! Det var några nervösa dagar av väntan innan vi fick reda på att vi fått den. Så i början av oktober, ca en månad innan Lilla P var beräknad så gick flyttlasset!


Klockan hade precis passerat 00 fredagen den 19 november när vattnet gick. Lilla P hade äntligen bestämt sig för att komma ut! Men stressa behövde man ju inte göra bara för det utan 23,5 timme senare fick vi äntligen se vem det var som hade gömt sig där inne så länge! Lilla P var den vackraste lilla flicka jag någonsin sett! Våran Elisa, vårat underverk! Det var kärlek, det var lycka, det var allt på en gång!


Elisa Julia Pettersson
2010-11-19 23:53
3695 g, 52 cm

Elisa har sedan hunnit fira sin första jul och sovit över sitt första tolvslag!

Jag känner på mig att det här året kommer bli minst lika underbart! Lycka och kärlek till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0