Den där maten..

Jag och Henrik har fått lite avlastning under helgen, vi har fått vara Henrik och Catarina för en stund och inte bara pappa och mamma. Idag fick jag även lite hjälp med att städa ut julen! Nu vill jag ha vår! Jag längtar efter att snön ska försvinna så man kan gå ut och gå varje dag! Ett tag var det för kallt, sen har det inte gått att gå ut när det snöat då det tagit ett tag innan dom fått ordning på trotoarerna och nu ja då är det ju halt ute istället! Man blir lätt lite isolerad, men imorgon ska vi iaf försöka oss ut då jag har lite ärenden både till posten och apoteket. Elisa behöver en till nappflaska! Har fastnat för flaskan MAM Ultivent, en antikoliokflaska som är ventilerad i botten, den består av många delar men det gör inget, Elisa dricker jättebra ur den och verkar inte få i sig mycket luft alls.


Måste säga att Elisa mår mycket bättre på ersättning, hon äter mycket bättre och står sig mycket längre. Sen sover hon bättre och har väldigt sällan magknip. Innan körde det i magen på henne varje gång hon åt och hon bajsade jättemycket. Nackdelen är väl att hon inte gärna tar bröstet, hon stökar mycket och blir ledsen och så äter hon inte så mycket vilket gjort att mängden bröstmjölk minskat avsevärt faktiskt! Men för min del spelar det ingen roll, tycker inte om den här amningshysterin som råder! Det är ju bara galet, tror barn som får ersättning mår minst lika bra som barn som bara äter bröstmjölk. Se bara på mig! Jag är faktiskt uppvuxen på flaska och jag har inte varit sjukare än andra barn. Andra får gärna tycka och tänka som dom vill, men jag blir ingen sämre mamma för att jag ger Elisa flaska!


Elisa utvecklas för fullt! Maskineriet går på högvarv! Hon är jättestark nu, både i rygg och nacke. Hon hänger med och tittar jättemycket! Hon tycker om att sitta i babysittern och ligga i babygymet. Hon ler dessutom väldigt mycket och det är inte alls svårt att göra henne glad! Lillskruttan! Hon sover dessutom jättebra på nätterna och har nu senaste veckan sovit från 23-tiden till kl 06, då har vi ätit lite och sen har hon sovit några timmar till. I helgen har jag faktiskt vaknat och gått upp före henne, annars brukar det alltid vara hon som väcker mig.
Jag ska inte påstå att det enbart beror på ersättningen men vi kan nog tacka den lite iaf, det är klart att Elisa utvecklas och förändras men både jag och Henrik tycker att hon är mer harmonisk nu. Det har nog även gjort att jag är lugnare och inte känner samma stress och oro över maten. Har alltid undrat om hon får i sig tillräckligt och om jag har ätit rätt så att hon får i sig allt hon behöver. Men det finns såklart alltid något man oroar sig över, vill ju Elisas bästa! Mammas lilla älskling! Dessutom kan Henrik hjälpa till med matning och jag behöver inte dra hela lasset själv..

Nu är det dags att sova, Elisa ligger redan o sover så det är bäst att jag också kryper ner, för man vet ju trots allt aldrig när det är dags att gå upp och ge lillskruttan mat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0