Mors dag

Förra helgen var vi och hälsade på hos mormor o morfar. Henrik var i Göteborg och fotade en kompis bröllop och då passade jag och Elisa på att bli lite ompysslade! Det blev en liten sväng i affärerna och Elisa fick lite nya kläder av mormor. Dessutom köpte jag en solhatt till henne. Dom har lite andra affärer som inte finna här så lite extra roligt att kika runt! På eftermiddagen bakade jag och min bror rabarbermuffins, med lite hjälp av lillasyster mot slutet. Gott till eftermiddagsfikat! Bröllopet gick bra och Henrik var hemma sent på natten.

I söndags firade jag min första mors dag! Den första och bästa! Jag fick ett jättefint halsband som är superpraktiskt! Det är inte bara snyggt utan en bitleksak samtidigt. Ser ut att vara nåt hårt material men är av mjukt gummi så att Elisa kan tugga på det när hon sitter i mitt knä. Det är ju inte alltid att snyggt och praktiskt går ihop. Nu för tiden är det svårt att ha halsband då Elisa sliter och drar och ska stoppa allt i munnen! Men nu kan jag också vara lite snygg utan att behöva oroa mig för att hon ska ha sönder det!


Elisa hjälper mormor att öppna sin mors dag-present.

Jag och mamma bakade rabarberpaj och på eftermiddagen var pappa och hämtade min farmor och så bjöd vi på lite fika!

På kvällen åkte vi hem igen. Elisa var ledsen, både trött och hungrig så hon fick sin välling i bilen och sen somnade hon gått och sov hela vägen hem. Sen var det bara att lyfta över henne till sin säng och så sov hon hela natten! Skönt när det går så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0