Pianospel hos farfar

I söndags åkte vi hem till farfar för att hälsa på. Vi var bjudna hem till Elisas "gudfarmor" på fika. Där var även gudafar Sam, Michaela och Kjell, helt ovetande om att vi skulle komma så det blev en trevlig överraskning. Det var jätteroligt att träffa dom igen även om det inte var så länge sen Sam var på besök. Alla tyckte det var jätteroligt och Inger bjöd på god fika och tårta. Elisa blev lite trött och gnällig mot slutet så vi fick gå hem till farfar igen. Efter lite pianospel blev det välling och sängen för Elisa.

Elisa tyckte verkligen om att sitta och slå på pianot. Det kom massa roliga ljud och Elisa spela och spela. Ska se om jag får tag på ett litet piano till henne. Finns så små söta i trä som ser ut som en liten, liten flygel. Kan nog uppskattas, ljud är roligt! Jag har beställt en xylofon och en maraccas till Elisa som kommer nån gång under veckan.





Igår var vi ute på en lite promenad och kikade på kossorna och hästen. Ett måste varje gång! Elisa tycker det är jätteroligt att titta på kor. Hon tittar med stora ögon och pratar med dom.

Farfar, farbror Daniel och Josefina tyckte det var jätteroligt med besök och sa att hon vuxit mycket sedan vi var där sist. (Då hade hon precis börjat sitta så det har hänt mycket sedan dess)
Farbror Daniel gav Elisa mellanmål och matade henne med äpple-, päron- och annanspuré. Det tyckte dom var roligt båda två.

Natten till igår sov hon mellan mig och Henrik på luftmadrassen, det var trångt och hon låg tätt intill mig och sparkade på mig hela natten, så jag ver helt slut på morgonen. För andra natten i rad vaknar hon upp och är jätteledsen. Tar lång tid innan hon lugnar ner sig och slutar gråta och så fort vi lägger ner henne i sängen igen blir hon ledsen men när jag la henne mellan oss så somnade hon gott. Hoppas detta bara är något tillfälligt. Inte roligt att se henne så ledsen.

Elisa var trött efter två dagar med stoj och stim och somnade gott i bilen på vägen hem. Blev en ganska tidig kväll för henne och hon somnade gott i sin egen säng.

Vi har haft en toppenhelg med nära och kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0