Sommar!

Nu är sommaren här, det har hunnit bli juni och mycket har hänt!
Juni har kommit hit med sol och värme! Nästan lite för varmt ibland med tanke på lilltjejen. Men vi håller oss inne när det är som varmast mitt på dagen och då solen är som starkast och sen myser vi ute på eftermiddagen! I trädgården utanför huset finns ett litet hörn med ett stort träd så vi kan sitta i skuggan och leka. Perfekt! Så det är lagom att gå ut strax efter tre, då har solen hunnit flytta sig så att det skuggar bra under trädet. Annars har vi inte så mycket som skyddar ute i trädgården. Väldigt skönt att det finns en stor gräsmata här utanför så vi kan vara ute en stund utan att det blir allt för stort projekt. Vi behöver bara ta med det som behövs just för stunden och kan gå in när vi behöver.

Igår eftermiddag satt vi ute och lekte och så hade jag med mig lite såpbubblor ut. Det var ju spännande, men inte alls lika roligt som gräs! Som tur är ligger hon bara och drar i det och stoppar det faktiskt inte i munnen. Annars ska ju allt in i munnen och det fick vi glatt erfara i fredags när vi var ute på picknick. Då var vi vid Vätterstranden, sand var ju himla spännande och det gick såklart att stoppa i munnen. Jag lyfte upp henne för att torka bort det och då har busungen handen full med sand och tömmer det innanför min t-shirt! Väl hemma igen fick det bli en dusch, då det skavde över allt!
Men mysigt hade, Maria och Arvid var med också och vi satt på gräset under ett träd och mumsade blåbärsmuffins medans dom små busade. Det är så roligt att se, Elisa tycker verkligen om Arvid och blir jätteglad när hon får se honom och han blir lika glad han! För övrigt så provsmakade även Arvid på sanden, så det är inte bara Elisa som är busig.




Annars knallar allt på här. Elisa står och gungar i krypställning hela dagarna så vi får se hur länge det dröjer innan hon börjar krypa. Hon försöker lite men än har det inte gått så bra. Sen har vi att göra säger jag bara. Denna lilla tjej är full av bus! Nyss hittade jag henne tuggande på en lampsladd som hänger i förnstret i hallen. Som tur är sitter den inte i men det är nog dags att sätta fast den. Hon kommer åt så mycket när hon är ute och brummar med sin gåstol. En blöt blöja hittade jag också på golvet så den måste hon plockat upp ur skötväskan som står på golvet och glatt tuggat på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0