4 månader

Mammas och pappas älskling har hunnit bli 4 månader idag! Tycker inte det var länge sen jag skrev att hon blev 3 månader. Men det har redan hunnit gå en hel månad och Elisa har lärt sig massa nytt! Hon är helt underbar vår lilla tös! Att man kan älska någon annan så mycket!? Jag älskar såklart Henrik också, men det är en helt annan kärlek! Jag känner att våran kärlek är ännu större, starkare och vackrare nu när vi har Elisa. Vi hör ihop, vi har skapat något så vackert tillsammans av våran kärlek! Vi har en underbar dotter, som är min och Henriks. Jag älskar er båda så oerhört!



Elisa...
...har nu ökat med 2835 gram sedan födseln och med 710 gram den senaste månaden.
...har vuxit 10,5 cm sedan födeln och 1 cm den senaste månaden.
...äter fortf var 3-4 timma på dagen.
...nattas vid 19-tiden och sover till 07.
...äter en gång på natten, runt 05.
...äter 200 ml vid varje måltid.
...har bytt från Baby semp 1 till Baby semp 2
...rullar från rygg till mage.
...stoppar allt hon får tag på i munnen.
...har en vass liten "prick" i munnen (kommande tand)
...kan skratta med riktigt skrattljud.
...har börjat räcka ut tungan.
...tycker det är roligt att se sin egen spegelbild.
...är väldigt rörlig och ligger inte stilla särskilt mycket varken när hon är vaken eller sover.
...skiner upp som en sol så fort hon får syn på katterna. Tycker om att titta på dom, prata med dom o "klappa" dom.
...har storlek 62 på kläderna.
...vilar en gång på förmiddagen och två gånger på eftermiddagen.
...tycker om att titta på andra bebisar.
...gillar "I drömmarnas trädgård" på tv.
...har hittat sina fötter, ligger gärna med dom rätt upp i vädret och håller i dom, ibland smakas det på dom också.
...börjat lyfta lite på rumpan när hon ligger på mage.
...bajsar en gång om dagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0