Från mage till rygg i smyg

Det händer jättemycket här. Elisa lyfter rumpan när hon ligger på mage, hon lyfter upp överkroppen med hjälp av armarna. Detta gör hon inte samtidigt än, men vi får väl se hur lång tid det tar innan hon lägger ihop 1+1. Idag har hon dessutom rullat från mage till rygg två gånger och jag har missat det båda gångerna! När jag har gått iväg har busungen passat på och när jag kommit tillbaka har hon legat på rygg och flinat. Det märks att hon blir glad på ett annat vis när hon lyckas med något nytt. Det är ett leende som utstrålar både glädje och stolthet. Ett väldigt fint leende faktiskt!


Se så stark jag är!

Idag har vi monterat ihop garderoben till Elisas rum. Blev jättebra! Där kommer alla kläder och mycket annat att rymmas. Satt upp några tavlor o pysslat lite. Sen har vi möblerat tillbaka i sovrummet också. Så nu står sängen som den ska och Elisas säng står nere vid fotändan. Elisa sover ju när vi går och lägger oss och det vore trevligt om man kunde tända sänglampan och läsa lite innan man somnar. Men som det varit nu har det inte varit möjligt då vi fick skruva ner våran lampa när vi möblerade om. Men nu sover hon ju som sagt redan när vi går och lägger oss och sen sover hon hela natten så då känns det inte lika nödvändigt att ha henne precis bredvid heller. Smidigt annars när nappen måste stoppas in flera gånger under natten. Men så är det inte nu och då prioriterar jag att få ligga och läsa en stund istället. (Nu kommer hon självklart att få andra sovrutiner och vakna upp flera gånger varje natt bara för det o så får vi möblera om igen!)


Medans jag renbäddade Elisas säng somnade hon i våran säng, hennes sovställning var ju väldigt skön!

Nu väntar jag på att Henrik ska komma hem från jobbet. Han jobbar kväll månd-torsd, sen är han ledig fredag och jobbar hela helgen. På onsdag får vi besök av Elisas killkompis Arvid och hans mamma, på torsdag blir det babysim, på fredag kommer mormor och morfar och stannar hela helgen. På lördag ska jag och Arvids mamma på Bytardag, loppis med barnkläder, leksaker osv och på söndag kanske det blir lite trandans om solen tittar fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0