Från rygg till mage

För nästan exakt en vecka sen började Elisa försöka rulla över från rygg till mage. Hon har kämpat och kämpat så hon nästan blivit arg för att hon inte lyckats ta sig runt. Den där dumma armen har varit ivägen. Hon har lyckats rulla över om vi har hjälpt henne lite med armen. Men idag lossnade det! Nu klarar hon av att göra det alldeles själv. Hon har bemästrat konsten! I morses när hon låg på sin lekfilt rullade hon helt plötsligt över! Och jag tjöt till av glädje varpå Henrik kom rusande och undrade vad som hänt!? Hon har tränat lite mer under dagen och visat upp sina konster på Babymassagen! Och nu sen i eftermiddags rullar hon över som ingenting! Hela tiden! Så fort hon ligger på rygg! Vi får väl se hur det går inatt när hon ska sova. Gick sådär när hon skulle sova en stund på eftermiddagen. Hon skulle bara rulla och rulla. Hon kan bara rulla från rygg till mage också och inte tillbaka. På mage är det ju inte så roligt att ligga så efter ett tag blir hon arg och då får vi snällt vända på henne och ja sen är hon helt plötsligt på mage igen! Toka! Jag kan säga att jag är en väldigt stolt mamma! :)



Men alla framdteg innebär ju också lite mer problem. Nu kan hon ju inte ligga i soffan själv längre. Detta har medfört att jag fick en liten idé och ville göra en egen lekfilt. En ganska stor som man både kan busa på och sova middag på. Kikade runt lite på nätet och hittade lite exempel på lekfiltar, fastnade för en rund modell. En sväng på Ikea och lite tyger från serien Fabler fick det bli. Färgglatt som bara den! Klippte ut två runda delar, sedan klippte jag till några långa remsor som sedan skulle bli den runda kanten. På filten finns även två prassellappar och små korta band som man kan dra och tugga på. Allt nålades ihop med hjälp av min mamma och sen lånade jag med mig symaskinen hem. Sydde ihop alla delar, stoppade kanten med vadd, sydde fast tre små mjuka djur (från Ikea dom också) på kanten och tada! Faktiskt väldigt nöjd med resultatet och Elisa verkar gilla den!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0