Fredag 11 mars

I förmiddags åkte vi iväg en sväng till Ikea för att köpa en stol till Elisa, irrade runt ett tag på Coop för att se om jag kunde hitta dekorplast men dom hade bara plast som skulle se ut som trä. Inget som tilltalade mig. Jag var på jakt efter röd, grön och transparent plast. Gick in i närmaste färgaffär istället och dom hade massa att välja på. Trevlig barnmönster, randigt, blommigt och massa annat fint. Fastnade iaf för ett blommönster. Tänkte att Elisa skulle tycka att det var roligt med blommor i olika färger. Och så tycker mamma att det är snyggt. Blev även en sväng på BR-leksaker och köpte en spegel till Elisa. Den har både ett stöd så hon kan ha en på golvet och sen finns det band så man kan sätta fast den på spjälsängen. Elisa tyckte det var väldigt roligt att ligga och kika på den för där inne bodde det ju en annan liten tjej som log om man log mot henne. Att det kan vara så roligt med sin spegelbild. Blir själv inte lika road av att spegla mig.



Medans Elisa sov middag passade jag på att fixa med hennes nya stol. Monterade ihop den och så klädde jag bordet med dekorplasten. Blev faktiskt väldigt fint, pilligt men helt klart ett stort lyft för stolen. Har sedan suttit och klippt ut blommor som kommer sättas fast på benen. Klippt många under eftermiddagen och lär väl få fortsätta ett tag till. Men tycker det är roligt, riktigt avkopplande faktiskt. Bara fokusera på att följa kanterna och inte behöva tänka på något annat!
När Elisa vaknat, ätit lite och vilat för att inte riskera att kräka ner hela siug och stolen direkt var det dags för premiärsittningen och Elisa tyckte nog det var väldigt spännande. Hon såg nästan stolt ut där hon satt alldeles själv. Och jag hade rätt om blommorna, Elisa tyckte att dom var roliga att titta på! Vilken tur! Elisa satt väldigt stadigt, måste säga att den var perfekt att sitta i. Med Ikeas stöddyna i satt hon jättestabilt (nästa projekt blir att sy en egen), dynan gjorde att hon inte kunde falla åt sidorna och hon höll själv upp överkroppen jätteduktigt och när hon kom för nära bordet lyfte hon upp sig självt till sittande utan problem! Mammas duktiga lilla tjej! Så nu kommer Elisa få sitta med korta stunder medans vi äter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0