När vi två skulle bli tre..

Idag är det den 15 mars och för exakt ett år sedan fick vi reda på att vi två skulle bli tre. Vad vi inte viste då var att vi skulle få en underbar dotter. För underbar är precis vad hon är, vår lilla dotter!

Henrik säger att han minns det så väl, hur han sprang hem från jobbet på kvällen. Och jag minns det som igår jag med. Hur vi kramades länge i hallen. En fantastisk känsla men samtidigt så overkligt och lite skrämmande. Jag ångrar inte en sekund. Det har varit en otroligt fin resa! Att se magen växa och känna hur det är någon som rör sig där inne, att få se henne för första gången, träffa den som gömt sig så länge där inne. Att nu få se hur hon utvecklas dag för dag. Njuta av alla leenden man får, allt mys och att fantisera om framtiden.. Det är lycka!

Älskade, underbara Elisa! Det är inte alltid en dans på rosor, det vill jag lova! Men dom där underbara leendena får en att glömma allt som varit!



Tänk att det gått så fort, jag trodde ju aldrig att det skulle bli november! Men det blev det och nu har det hunnit gå fyra månader till. Våren och sommaren har vi framför oss och jag längtar! Vi kommer att kunna vara ute mycket mer, Elisa är större och kommer kunna sitta i sittdelen på vagnen och njuta av sommaren hon också! Roliga utflykter och förhoppningsvis en liten semester. Åh, jag älskar att fantisera om framtiden! Om allt vi kommer kunna göra och hitta på sen! Samtidigt som man vill rusa iväg vill jag bara pausa tiden. Mysa hela dagarna och hoppas att hon för alltid kommer vara såhär liten.

Jag och Henrik pratade om framtiden igår. Spännande! Vi har bestämt att jag ska vara hemma med Elisa till nästa sommar alternativt nästa höst (men då blir det Henrik som är hemma över sommaren med henne). Innan dess vill jag inte släppa iväg henne till dagis. Jag har även lite tankar och idéer om vad jag ska göra sen. Vi får se vad som händer, jag ska kika vidare och fundera ut vad jag vill göra när jag blir stor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0