Skrattfest

Idag har Elisa skrattat på riktigt för första gången! Så roligt! Elisa har skrattat länge men inte med ljud och nu ett tag har hon påbörjat ljud men så har det inte blivit mer än ett he-he. Men nu idag så kom det flera he, he, he.. Men allra roligast var nog att båda kunde vara med. Annars blir det ju lätt att jag får ta del av allt lite före Henrik eftersom att han jobbar.

Elisa fortsätter att rulla från rygg till mage mest hela tiden. Så fort hon blir lagd på ryggen rullar hon runt. Även i sängen när det ska sovas! Därför har hon nu börjat sova på mage och jag är väl inte jätteförtjust i det! Nu måste jag ju gå och titta till henne för det hörs ju inte i babyvakten om hon skulle kvävas. Vilket jag inte iofs inte tror att hon skulle göra. Har hört att dom faktiskt vänder bort ansiktet själva och inte ligger med det rakt ner i kudden. Det har jag ju faktiskt inte sett henne göra men ändå finns det en liten oro där. Hon är ju dessutom väldigt stark nu så hon har ju inga problem med att varken lyfta upp huvudet eller vrida det. Men föredrar ändå när hon ligger på sida och sover. Vilket hon i stort sett gjort hela tiden nästan. Bara i början som hon läg på rygg men så fort hon kunde vrida över till sidan så har det blivit så. Vi får väl se hur länge hon vill ligga på mage. Kanske blir annat när hon lär sig att rulla tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0