Jag och katten vill ha vår!

Idag har dagen varit lite upp och ner, så konstigt det blir när rutinerna ändras lite. Elisa vaknar alltid tidigt, runt 07, så därför ställd vi ingen klocka idag. Henriks bror skulle komma förbi en sväng vid 9-tiden och vi vaknar av att det ringer på dörren 09.20 ungefär. Nattade Elisa som vanligt igår vid 19.30 ungefär, vi var uppe och åt vid 03 inatt och sen stökade hon vid 05-tiden lite. Men inget så annars som gjort att hon behövde sova längre idag, eller tydligen är det väl det men inget jag kan sätta fingret på. Nu ska jag väl inte klaga över att jag fått sovmorgon men detta har ju gjort att vi legat lite efter schemat hela dagen. Torsdagar betyder babymassage och då vill jag gärna att hon både hunnit sova och äta precis innan vi går dit. Men idag blev det varken mat eller vila innan. KLart hon åt när vi gick upp på morgonen men inte precis innan. Det hela resulterade iaf i att Elisa somnade på vägen dit och sov jättegott när vi kom fram. Den andra tjejen sov också så vi började med fika denna gången och så blev det massage sen. Elisa missade början av massagen men vaknade sedan till så vi kunde vara med på slutet. Dock var hon inte alls på humör för detta. Hon blev lite ledsen och kunde inte alls slappna av, men tror det berodde på att hon var helt nyvaken. Så det var lite synd, hon tycker ju det är roligt annars. Dessutom fick det bli lite mat där innan vi skyndade oss hem i snöovädret.

Nästa vecka är det sista gången, vilket känns väldigt tråkigt. Det har gått så fort! Men vi har sagt att vi får byta nummer så kanske vi kan bestämma träff nere på Öpnna Förskolan sen. Dessutom har det öppnat ett Café här som man kanske kan stödja med en liten slant nån gång. Eller varför inte ses inne i stan på en kopp kaffe!? Kul att träffa andra mammor! Den andra tjejen är 1 månad äldre än Elisa och lillkillen är en dag äldre bara så det är roligt!


Det har blivit si och sådär med Elisas vila under eftermiddagen och det har varit lite gnälligt. Vet inte om det beror på sovmorgonen som hon är lite ur fas kanske!? En annan bidragande orsak kan väl vara Majsan och hennes vårkänslor. Katten med positivt tänkande, trots att snön faller ner utanför fönstret har Majsan vårkänslor. Eller det kanske är desperata skrik efter våren!? Gapigt är det iaf och framför allt så fort Elisa ska sova! Blir tokig och ibland får jag god lust att kasta ut henne så kan hon få se hur mycket vår det är där ute! Stackars katt! Ha en sån elak matte!

Det här med kräkningarna blir inte så mycket bättre trots att vi gått över helt till Baby Semp 2 och minskat mängden till 165 ml nu. Men läst runt lite och det är visst inte särskilt ovanligt att dom börjar kräkas mer när dom blir rörligare och mer aktiva. Vissa skriver att det bara är att gilla läget, andra att man kan ge lite mat men mycket oftare och endel att det blir bättre när man börjare med mat. Så det är väl bara att gilla läget helt enkelt. Hon börjar ju närma sig 4 månader nu så snart kan vi börja med lite smakportioner. Det ser vi framemot! Får väl se om det blir bättre då kanske. Hon är pigg och glad som vanligt och det verkar inte påverka henne negativt. Det är bara jag som blir less på det! Får höra vad vår BVC-sköterska har för råd när vi ska dit nästa vecka! Och på tal om det, hon blir ju faktiskt 4 månader nästa vecka! Får nog börja fundera på vad det första hon ska få smaka på blir! Kul!

Det är inte bara Majsan som vill ha vår utan jag också! Har beställt gardiner till vardagsrummet nu och det blev inte dom gula. Utan jag har försälskat mig i ett par lila gardiner. Älskar lila! Så ska bli så roligt att få ett lila vardagsrum! Nåt jag alltid velat ha.. Till detta blev det även två gråa kuddar och vita dukar.
Hittade dessutom ett jättefint tyg med fjärilar på som ska få bli en gardin på toaletten samt ett draperi till våran förvaring under handfatet. Till detta har jag även hittat fina blå handdukar som jag inte kunde låta bli att köpa! Kommer matcha jättefint!
Sen fick det bli två jättefina lådor i grönt till Elisas rum! Alltid nåt till Elisa, varför är det så? Men inga kläder denna gången, varken till henne eller till mig. Utan bara fina saker till hemmet! Nu vill jag ha vår så det går att putsa fönstrena och hänga upp nya fina gardiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0