Torsdag 31 mars

Idag har vi varit iväg och badat igen. Idag har pappa varit med också! Det gillade både jag och Elisa, men jag uppskattade nog det mest. Elisa är mest intresserad av dom andra bebisarna och struntar nog i om det är jag eller Henrik som håller i henne. Fast när den ena simläraren lånade Elisa för att visa alla vad vi skulle göra tyckte hon väl inte att det var lika roligt. En läskig tant det där! Mamma och pappa är bäst! Idag fick dom ligga på både mage och rygg som en repetition från förra veckan. Sedan gungades dom från sida till sida och fram och tillbaka. Dessutom ska dom sakta introduceras för att doppa huvudet under vattnet och idag fick vi föräldrar visa bebisarna när vi doppade huvudet. Elisa struntade väl i vad vi gjorde och tittade på alla andra istället och ja, jag tror väl inte att några bebisar kikade särskilt mycket på sina föräldrar. Sedan fick vi låna små söta vattenkannor och hälla vatten över huvudet på dom. Elisa hade inga problem med det då hon är van vid att duscha sedan innan. Vi får väl se vad hon säger den dagen då det är dags att "dyka", är nog jag som är mest nervös. Jätteroligt att Henrik kunde vara med idag. Det är en härlig känsla att se dom jag älskar allra mest busa med varandra! Nästa vecka är det dags igen och då ska Henrik följa med igen!

Har varit utan min mobil i snart 2 veckor. Den har varit inlämnad på lagning! Men idag kunde jag äntligen hämta den, ny skärm och uppdaterad mjukvara. Som jag saknat den, fjantigt men man vänjer sig fort vid sina saker. Haft en äldre mobil som jag knappt kunnat skriva på, utan touchskärm såklart men jag har väl varit där och petat på den iaf. Men nu så, nu är min mobil tillbaka och förhoppningsvis ska den väl fungera som vanligt igen.

Har dessutom hunnit med att fyndat två nya vårjackor från HM idag, hade egentligen hittat en på Lindex som jag tänkte önska mig i födelsedagspresent. Men så kikade jag lite på HM och där hade dom några jackor till halva priset just nu. Så det blev faktiskt två jackor, en ljus och en mörk. Den ena kostade 199 kr (ord. pris 399) och den andra kostade 249 kr (ord. pris 499), dessutom hade jag 25 % rabatt på dyraste varan samt 50 kr rabatt så det blev mindre än halva priset av vad jackan från Lindex kostade. Ibland har man lite flyt, nu hoppas jag bara att dom passar också. Ett par nya skor och sen är jag redo att möta våren!

Imorgon är Henrik ledig! Blir att åka och handla på morgonen, städa och ladda inför en helg med mormor och morfar. Ska ju bli fint väder också så det kan nog bli riktigt bra! Det ska sys gardiner och sen ska vi åka och köpa en spegel på Ikea (vi "fick" en i julklapp men den är inte inhandlad än).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0