Tisdag 8 mars

Idag på morgonen var vi en sväng Media Markt och en sväng på Jysk. På Media Markt klämde vi på en ny kamera och Henrik testade ett gigantiskt objektiv. Man behöver nästan en resväska för att ta med sig det. På Jysk köpte vi nya täcken till oss samt påslakan. Vi har ett stort täcke, dubbeltäcke eller vad det kan kallas. Dubbelsäng - dubbeltäcke?, vad vet jag. Men det resulterar i att Henrik sover väldigt nära och jag kan knappt röra på mig. Inte haft ont av detta innan men nu så, nu sover jag dåligt pga detta. Jag flyttar närmare Elisa och Henrik flyttar efter och sen ligger jag i Elisas säng. Inte bekvämt! Det gemensamma täcket gör att Henrik blir utan täcke om han ligger på sin sida eller vise versa. Starkast vinner! Så nu testar vi varsitt täcke och jag hoppas att jag ska kunna sova bättre. Behöver ju den sömn jag kan få! Värt ett försök! Underlättar väl i framtiden också om Elisa kommer sova mellan oss så slipper nån stackare bli utan täcke.

På Jysk beställde vi även en garderob till Elisas rum. Tanken va att det skulle bli en från Ikea, men i reklambladet igår såg vi en jättebra garderob så vi bestämde oss för att åka och kika på den idag. Ett stort skåp, halvskåp bredvid med tre lådor under. Ser väl inte lika rolig ut kanske och inte riktigt lika robust kanske. Men till 1/5 av priset så är det väl inte så svårt val. Den kommer slitas, bli full med klistermärken och ett och annat tuschpennesträck kanske och då känns det inte lika farligt. Den är helvit och jag tänkte att jag ska piffa till den lite. Blir röda lådor och på den stora dörren ska vi sätta fast speglar från Ikea. Dom har ett 4-pack med små speglar (20X20 cm) med självhäftande baksida. Sånna får det bli med en röd ram runt varje kanske!? Vi får se..




Jysk

Vi har även kikat runt efter en stol till Elisa av modellen Tripp Trapp på Blocket. Nypris ligger runt 1500 kr och det tycker vi är lite mycket för en stol även om den kan användas länge. Därför jagar vi en på Blocket, dom ligger runt 500 kr där. Sett många där tidigare men nu verkar det vara riktig torka! Kikat runt efter andra barnstolar och då har Ikeas Antilop dykt upp lite här o var. Inte den snyggaste men fått väldigt goda omdömmen och bäst i test. Den kostar endast 129 kr. Läst att små bebisar sitter bättre och stabilare i denna då den är mycket mindre och att man kan använda den i början för att sedan byta över till Tripp Trappen när dom blivit lite större. Sedan kan man ha den som en extrastol vid barnbesök osv. Den ska visst vara lätt att plocka isär och ta med sig också. Till den stolen finns ett litet bord också som gör att barnet kan sitta vart som och äta och dessutom miskar söl och kladd. Extrabordet gör även att det är svårare för barnet att ta spjärn mot bordskanten och tippa bakåt. Sen är ju bara krukset att den är fruktansvärt ful! Men samtidigt som jag kikade runt på nätet hittade jag några som piffat till sina stolar med självhäftande plast och dom har blivit jättefina! Så det får nog bli en Antilop, lite självhäftande plast och lite pyssel. Har redan några idéer! Så kan vi fortsätta leta efter en Tripp Trapp i lugn och ro och slippa känna en liten stress. Elisa älskar att både sitta och stå så skulle tro att hon kommer gilla att kunna sitta med vid bordet när vi äter.



Elisa fick en jättefin pall i doppresent av sin Gudmor (och moster). Den är beställd här och kikar du in där får du se hur just Elisas pall ser ut. Jättefina bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0