Lilltjejen är frisk

Nu är Elisa frisk från sin magsjuka. Hon kräktes endast i torsdags och inget under fredagen, desto mer blöjor fick vi byta, ibland var tionde minut. Tyckte så himla synd om henne. Hon hade fortfarande 38 graders feber och var rätt hängig och sov bort större delen av dagen. Nån Majsvälling ville hon inte ha men västkeersättningen gillade hon och sen fick hon lite ersättning. I lördags var hon mycket piggare och var feberfri på morgonen. Läste att morotspuré och morotsjuice skulle vara bra för magen, även majs, blåbär och banangröt. Så hon fick faktiskt lite puré till lunch, lite morotsjuice under eftermiddagen och banangröt med en liten klick blåbärspuré på. Allt slank ner utan problem. Magen var ju fortfarande som den var men något bättre och det blev inte riktigt lika många blöjbyten. Vi tog faktiskt en liten, liten promenad så att jag fick komma ut i solen och andas lite frisk luft, hon var ju ändå feberfri så det skadar nog inte tänkte jag.
I sändags var hon ännu piggare, sitt gamla vanliga jag kan man säga. Bortsett från magen då, men den blir bättre för varje dag. Den spökar fortfarande idag tisdag, men kan som sagt ta tid. Läste att det kunde ta upp till hela två veckor innan den rättat till sig! Stackars lilla magen. Men nu är hon ju frisk och smittar inte som tur är.

Såg i söndags att hon har en liten tand på gång också, en liten vit prick har hittat fram i överkäken. Även det kan ju göra att magen spökar lite så vi får väl se. Dessvärre tyvkte jag inte att jag såg nån tand igår, märkligt. Vet inte om det är tandköttet som är lite svullet kanske. Den kan ju inte bara försvinna!? Sen får man ju inte titta i hennes mun hur som helst heller, så det är inte så lätt. Men i söndags såg man den när hon log. Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0